کد خبر : 24929

تاریخ درج خبر : چهارشنبه 22 شهریور 1396
نمايشگاه هاي خارجي و بین الملل
• استقرار پاويون ايران در نمايشگاه نفت و گاز عمان و تركمنستان// سهم ايرانيان از اين دو نمايشگاه چه خواهد بود؟
نفت و گاز طبیعی، مهم ترین منابع تأمین انرژی بشر امروزی محسوب می شوند؛ به‌طوری که نفت خام ۴۵ درصد و گاز طبیعی ۲۵ درصد انرژی دنیا را تأمین می‌کنند؛ از این رو نفت و گاز در معادلات اقتصادی ـ سیاسی جهان اهمیت راهبردی دارند و در فرآیند روابط بین الملل نقش مهمی...

نفت و گاز طبیعی، مهم ترین منابع تأمین انرژی بشر امروزی محسوب می شوند؛ به‌طوری که نفت خام ۴۵ درصد و گاز طبیعی ۲۵ درصد انرژی دنیا را تأمین می‌کنند؛ از این رو نفت و گاز در معادلات اقتصادی ـ سیاسی جهان اهمیت راهبردی دارند و در فرآیند روابط بین الملل نقش مهمی ایفا خواهند کرد. کشورمان ایران نیز به دلیل داشتن منابع عظیم نفت و گاز همواره مورد توجه جامعه بین­ الملل بوده و توانسته است از صنعت نفت و گاز در تعاملات سیاسی و داد و ستدهای صنعتی و تکنولوژیک به خوبی استفاده کرده و پیشرفت های اقتصادی خود را تا حد زیادی وابسته به آن بداند. در این میان و به دلیل اهمیت ایجاد و استمرار روابط تجاری با دیگر کشورهای فعال در حوزه نفت و گاز و ارتقا جایگاه ایران در عرصه رقابت های جهانی، حضور در نمایشگاههای بین­المللی معتبر منطقه و جهان بهترین جایگاه برای معرفی توانمندی ها و قابلیت های  ایران و آشنایی با دیگر رقبا در صنعت نفت و گاز محسوب می شود. از این رو شرکت نمایشگاه های
بین­المللی استان اصفهان با همکاری سفارت ایران در ترکمنستان و عمان، سازماندهی غرفه های ایران و برگزاری پاویون ملی کشورمان را در دو رویداد معتبر جهانی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در دستور کار خود قرار داده است که کشورهای ترکمنستان و عمان به عنوان کشورهای هدف انتخاب شده اند.

بیست و دومین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی نفت و گاز ترکمنستان از تاریخ ۱۱ تا ۱۳ آبان ماه ۹۶ و یازدهمین نمایشگاه و کنفرانس بین­المللی نفت و گاز عمان از تاریخ ۶ تا ۸ فروردین ماه ۹۷ نمایشگاه هایی هستند که فعالان صنایع کشورمان و برترین های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی از بخش دولتی و خصوصی می توانند با مشارکت در آنها اهداف ملی و بین­المللی خود را دنبال کنند.

بی شک حضور هدفمند و آگاهانه مدیران ارشد بخش دولتی و خصوصی، صاحب نظران متخصص و تصمیم گیرندگان کشورمان در این رویدادها گامی مؤثر در ارتقا جایگاه ایران در صنعت نفت و گاز منطقه و جهان و همچنین استفاده از پتانسیل های موجود در جهت توسعه همکاری های سیاسی و اقتصادی با ترکمنستان و عمان خواهد بود.

کلیه متقاضیان حضور در این رویدادها جهت رزرو غرفه و حضور در برنامه کنفرانس های جانبی می توانند با بخش خارجی شرکت نمایشگاه های بین­ المللی استان اصفهان با شماره های ۳۲۶۱۱۶۱۴-۳۲۶۰۱۶۸۳-۳۲۶۱۲۵۵۹-۰۳۱ تماس حاصل فرمایند.